“Nee, ik ga niet oefenen.Het lukt toch niet!!”Al mokkend en met een stuurs gezicht gaat je kind op de bank zitten met de armen over elkaar. Niet van plan om in actie te komen.

Er gaat van alles door je heen. Je weet hoe belangrijk lezen en spelling is in het leven, maar je ziet de frustratie van je kind en je voelt je eigen machteloosheid en frustratie. Je weet dat als je nu toch doorzet om te gaan oefenen de boel escaleert. Je gunt het je kind zo om makkelijker en met plezier te lezen en dat hij iets vol zelfvertrouwen kan schrijven zonder dat het bol van de fouten staat.

Herken je dit bij je kind?

√  Heeft moeite met het onthouden en automatiseren van klanken en letters

  Leest radend/spellend

√  Blijft hakken en plakken met lezen

Je kind blijft vooral fonetisch (op gehoor) schrijven. Zo schrijft hij gur in plaats van geur en zwij in plaats van zwaai

√  Heeft moeite met het juist schrijven van woorden. Schrijft bv taat ipv taart of hius ipv huis, slaapen ipv slapen, strom ipv storm, spor ipv spoor, feits ipv fiets

  Wisselt letters hardnekkig om b/d p/q

Je kind kan de spellingregels zo opdreunen, het probleem ligt bij het toepassen van de regels

Wat nu?

Hoelang ben je van plan om dit nog even aan te kijken? De frustratie van je kind gaat door het dak. Zelf ben je er niet veel beter aan toe. Jullie oefenen zo kneiterhard en toch lukt het maar niet. Steeds vaker ontstaan er conflictsituaties. Je maakt je zorgen over de toekomst van je kind. Je wilt niet dat hij gedemotiveerd raakt en zijn plezier in school verliest.

Er moet wat gebeuren!! Maar wat?

Ga je nogmaals in gesprek met school en blijven jullie op dezelfde manier doorgaan in de hoop dat het kwartje valt?

Of ben je toe aan een totaal andere aanpak?

Hoe fijn zou het zijn als je kind met een beetje hulp WEER  plezier en grip op spelling krijgt?

Klinkt dit je als muziek in de oren? maar vind je het fijn om eerst kennis te maken. Of wil je zeker weten of deze aanpak iets voor jullie is? Plan dan direct gratis en vrijblijvend een kennismakingsgesprek in.

Ik maak gebruik van een psychomotorische aanpak. Dat betekent dat ik altijd werk aan het zelfvertrouwen, kijk hoe het lichaam zich heeft ontwikkeld, of de ogen doen, wat ze moeten doen en waar in het spellingproces we in moeten stappen.

Wat mag je van mij verwachten?

De eerste stap is het maken van een kennismakingsgesprek, waarin we samen verder kijken wat er speelt en of dit traject het beste bij je kind past. Kiezen we voor Spelling4kids dan zal ik altijd starten met een breed onderzoek. Dit onderzoek duurt ongeveer 2 uur. Het onderzoek geeft mij informatie over de stevigheid van de basis (het fundament)  om tot leren te komen, de kwaliteit van samenwerken van de ogen, de manier van leren,  en waar in het spellingproces we in gaan stappen.

Natuurlijk heb ook ik niet HET toverstokje waarmee ik alle spellingproblemen weg kan toveren. Dat betekent dat als jullie met mij in zee gaan, ik wat verwacht van jou en je kind.

Van het onderzoek maak ik een verslag. Dit verslag wordt in mijn praktijk besproken, waarna er een begeleidingstraject gestart kan worden.

Naast begeleiding krijgen jullie ook materiaal mee om thuis te oefenen. Het is aan jullie om hier ook echt mee aan de slag te gaan. Herhaling is belangrijk voor vooruitgang. Elke dag 10-15 minuten oefenen is belangrijk, zodat er de juiste verbindingen in de hersenen gemaakt kunnen worden. Je zal zien dat je kind dan stap voor stap meer zelfvertrouwen, grip en plezier krijgt op spelling.

Wil je ook dat je kind ontspannen, met plezier en zelfvertrouwen tot leren komt? Meld je aan voor een vrijblijvend en gratis kennismakingsgesprek.

Plan een gratis kennismakingsgesprek in

Spelling4kids, dit levert het jullie op:

  • Je kind zit weer lekker in zijn/haar vel omdat hij/zij geleerd heeft hoe het zich kan ontspannen.
  • Doordat jouw kind zich beter kan ontspannen zal hij/zij minder stress ervaren en zo open staan voor leren.
  • Door het afnemen van een breed onderzoek wordt duidelijk in kaart gebracht waar in de ontwikkeling stagnatie optreedt en kan er gericht een behandelplan worden opgesteld.
  • Door het aanbieden van specifieke motorische activiteiten worden de juiste verbindingen gemaakt in de hersengebieden die nodig zijn voor het lezen, schrijven en spellen.
  • Je kind krijgt inzicht in onze verzameling van letters en leert het verschil tussen klanken en letters.
  • Je kind krijgt inzicht in woordstructuur
  • Je kind weet hoe hij spiekbriefjes in zijn hoofd moet maken en gebruiken
  • Inzicht in klankgroepen
  • Spelling wordt weer een feestje!

     

    Alles op een rijtje

    Investering €997,-

    Betaling in 3 termijnen is mogelijk. Hiervoor krijg je:

    • Kennismakingsgesprek ouder(s) (gratis
    • Kennismakingsgesprek kind en oriëntering op hulpvraag
    • Breed onderzoek verdeeld over 2 -3 sessies
    • Verslag
    • Minimaal 12 begeleidingsmomenten
    • Overleg momenten met school
    • Materiaal om thuis te oefenen
    • Gebruik van het online programma Taalblobs bij huiswerk
    • Tussentijdse contactmomenten wanneer nodig (telefonisch, mail en whatsapp)
    • Eind evaluatie
    • Begeleiding vindt in overleg plaats op maandag, dinsdag of woensdag
    • Uiteraard zijn op dit product de algemene voorwaarden van toepassing

    Warme begeleiding, leuke lichamelijke opdrachten, handige oefeningen voor mee naar huis. N wilde thuis niet lezen. De begeleiding van Jiska heeft er voor gezorgd dat hij nu wel leest. het is geen strijd meer. Het tempo is nog niet voldoende, maar wij zijn al enorm blij met deze stap.

    D.Moeder van N (7 jaar)