Ik geloof dat een kind zich ontwikkelt van binnen naar buiten. Een kind moet zich eerst veilig voelen om zich van daaruit verder te kunnen ontwikkelen. Een leerprobleem pak ik daarom ook integraal aan. Dat wil zeggen dat ik naar het hele kind kijk (sociaal-emotioneel, fysiek en cognitief).  Wanneer kinderen lekker in hun vel zitten en hun eigen lichaam leren kennen dan groeit hun zelfvertrouwen en kunnen ze zich optimaal ontwikkelen.

Herken of ervaar jij dit bij jouw kind?

  • Heeft moeite met het houden van evenwicht
  • Heeft weinig zelfvertrouwen
  • Heeft leerproblemen
  • Is onhandig
  • Heeft nog geen duidelijke voorkeurshand
  • Kan zich moeilijk ontspannen
  • Krampachtige pengreep
  • Snel last van jeukende of branderige ogen na het lezen
  • Klaagt veel over hoofdpijn
  • Valt snel
  • loopt in de gymzaal het liefst langs de muren
  • Heeft moeite met het vangen/gooien van de bal

Kom dan langs voor een gratis kennismakingsgesprek, waarin we samen kijken naar de hulpvraag en wat ik voor jullie zou kunnen betekenen.

Wanneer jullie besluiten om met mij verder te gaan, neem ik altijd een psychomotorisch onderzoek af als nulmeting. Het onderzoek geeft informatie over de stevigheid van de basis (het fundament), om tot leren te komen, de kwaliteit van samenwerken van de ogen en handvatten voor een goede begeleiding. Samen bepalen we vervolgens welke stappen we moeten ondernemen om voor je kind de beste begeleiding te realiseren. Hierbij hou ik rekening met de sociaal-emotionele ontwikkeling van jullie kind. Zonder herkenning/erkenning van faalangst/stress, worden leerproblemen nog groter, komt nieuwe informatie niet of nauweleijks binnen en kunnen gedragsproblemen zich (verder) ontwikkelen.

Het aantal begeleidingsmomenten is afhankelijk vanaf waar de ontwikkeling is blijven steken. Dit kan variëren van wekelijks een consult tot 1 x in de twee of vier weken. Na drie maanden is er altijd een tussen evaluatie.

Psychomotorische (leer)ondersteuning! Dit levert het jullie op:

  • Je kind leert te vertrouwen op zijn/haar lichaam.
  • Je kind zit weer lekker in zijn/haar vel omdat hij/zij geleerd heeft hoe het zich kan ontspannen.
  • Je kind kan nu stappen maken met rekenen, lezen en/of spellen
  • Het omzetten van niet helpende gedachtes naar helpende gedachtes
  • Je kind ervaart ontspanning door het doen van ontspanningsoefeningen