
Waarom moet ik naar school? Vier jaar en hij begrijpt er niets van. Hij is boos. Boos op zijn papa en mama omdat die hem naar school laten gaan.
Vanaf dag 1 dat hij naar school moest, voelt hij zich ellendig. De klas geeft hem zoveel prikkels. Thuis trekt hij zich terug op zijn kamer en overstelpt hij zichzelf met knuffels om tot rust te komen. Zo klein als hij is, weet hij heel goed wat hij nodig heeft.
Door de jaren heen bouwt de stress zich alleen maar meer op. Hij voelt de prestatiedruk. Elke dag weer. Jij als moeder probeert hem te helpen waar je kan. Je bent naarstig opzoek naar dat toverstafje dat POEF alles makkelijker maakt voor je kind. Je hart breekt om hem zo te zien worstelen.
Op school weten ze ook niet zo goed wat ze met je kind aan moeten. Het ene moment lijkt hij alles te begrijpen, maar als de taak uitgevoerd moet worden, lijkt hij alles te zijn vergeten.
Het leren kost zoveel energie dat hij snel afgeleid raakt, zich moeilijk kan concentreren op de taak, vermoeid uit school komt en snel boos of verdrietig kan reageren.
Het advies van school: oefenen, oefenen, oefenen met als gevolg hartverscheurende uitbarstingen van je kind, als het bekende emmertje overloopt, want het lukt hem NOG niet.
De tijd verstrijkt en ondertussen merk je :
√ dat de leerachterstand op school alleen maar groter wordt
√ dat je kind niet lekker in zijn /haar vel zit
√ dat er meer in jouw kind zit, dan dat er nu uitkomt
√ dat je kind weinig zelfvertrouwen heeft
√ dat jouw kind negatief over zichzelf denkt
√ dat de stress zich steeds meer opbouwt bij je kind
Waar je eerst nog de hoop had dat door extra oefenen, de achterstand ingelopen zou worden, zit je nu steeds meer met de handen in het haar.
√ Je surft je suf op sites op zoek naar hoe je je kind verder kunt helpen.
√ Je piekert dag en nacht en hebt grote zorgen over de toekomst van je kind.
√ Je maakt jezelf gek door alle labels die je op het internet tegenkomt, “Goh zou hij…..”
√ Je wordt er zelf heel onrustig en onzeker van.
√ Je voelt je niet gehoord op school.
√ Je krijgt te horen dat het aan jou ligt, je zou te hoge eisen stellen aan je kind, het plafond is bereikt.
Is dit pijnlijk herkenbaar voor de situatie waar jij nu samen met je kind in zit? Lees dan vooral verder.
Als je een beetje op mij lijkt in de zoektocht naar hulp voor je kind, wil je maar één ding; Een kind zonder chronische stress. Dat weer lekker in zijn vel zit, plezier heeft en daardoor weer de ruimte krijgt om te komen tot leren.

Het toverstokje zit hem NIET in meer oefenen, het toverstokje zit Niet in het brein, MAAR het zit ‘m in BEWEGEN. In de samenwerking TUSSEN het lijf EN het brein.
ECHT je kind kan alles worden, wat hij nu al is als alle poorten die nodig zijn om tot leren te komen maar open staan.
Dit is waar ik in geloof en hoe ik werk
Ik geloof dat je kind zich ontwikkelt van binnen naar buiten. Je kind moet zich eerst veilig voelen om vanuit die veiligheid verder te kunnen ontwikkelen. Een lees en/of spellingsprobleem omvat meer dan alleen remediëren op cognitief niveau.
Als je kind niet lekker in zijn vel zit (letterlijk en figuurlijk), dan stokt alles. Je kind krijgt dan niet een eerlijke kans om te laten zien, wat hij al in huis heeft.
Wanneer ik met jouw kind aan de slag mag gaan werk ik via het lijf aan het zelfvertrouwen, het verlagen van stress, de samenwerking tussen het lijf en brein en kijk ik of de ogen doen wat ze moeten doen en waar uiteindelijk bijgespijkerd mag worden op het gebied van lezen en/of spellen.
Anders……
Mijn begeleidingstrajecten zitten vol beweging, lichaamsgerichte oefeningen, speelse en verbindende activiteiten.
Dat maakt mijn begeleiding anders dan de meeste leer/coach praktijken.
Voel je een Ja opkomen omdat je merkt dat doorgaan op de weg die je nu al een tijdje bewandelt, jouw kind niet verder gaat helpen?
Voel je meer dan welkom en plan een kennismakingsgesprek in.



Jiska heeft onze dochter werkelijk fantastisch geholpen. Het was fijn dat we erachter kwamen dat de stand van haar ogen, haar gevoel van ‘waar ben ik in de ruimte’ en haar evenwicht de sleutel waren tot beter functioneren en schoolresultaten die haar intelligentie weerspiegelen. Jiska heeft veel gevoel voor kinderen, werkt gestructureerd en met passie. Altijd vrolijk, onze dochter had altijd zin om naar Jiska te gaan. Na een half jaar is ze echt veranderd. Haar zelfvertrouwen is toegenomen en ze is nog vrolijker! Dankjewel Jiska. Ik weet zeker dat je voor veel kinderen het verschil maakt.
Ik werk samen met

Priscilla en Debora zijn Blijwijs gestart om kinderen, ouders en professionals te begeleiden met hun hulpvraag rondom hoogbegaafdheid. Kinderen die hoogbegaafd zijn, hebben soms ondersteuning nodig om gelukkig te zijn met hun talenten. Hun motto is dan ook: Ieder kind, blij met zijn eigen wijsheid! Kinderen met meer- of hoogbegaafdheid denken intenser en leren anders. Door samen te kijken naar de mogelijke oplossingen voor de ontwikkelvraag, vaardigheden te versterken, talenten in te zetten en te werken met kleine tussendoelen zal het kind successen ervaren en groeien naar het einddoel. De begeleiding kan individueel of in groepsverband plaatsvinden. Ouders en school worden betrokken bij de begeleiding van het kind.