
Herken je dit bij je kind?:
- Heeft moeite met het onthouden van letters
- Leest radend/spellend
- Het automatiseren van het leesproces komt moeizaam op gang ondanks veel oefenen
- Heeft moeite met het juist schrijven van woorden. Schrijft bv taat ipv taart of hius ipv huis, slaapen ipv slapen, paart ipv paard, strom ipv storm, spor ipv spoor
- Wisselt letters hardnekkig om b/d p/q
- Wordt steeds onzekerder
Met het programma “lezen&spelling4kids” kan ik jullie kind helpen. Ik geloof dat een kind zich ontwikkelt van binnen naar buiten. Je kind moet zich eerst veilig voelen om vanuit die veiligheid verder te kunnen ontwikkelen. Een leerprobleem is dan ook niet alleen moeite hebben met lezen, spelling, schrijven of rekenen, want als je kind niet lekker in zijn vel zit (letterlijk en figuurlijk), dan stokt alles. Dat betekent dat ik altijd werk aan het zelfvertrouwen, kijk hoe het lijf zich heeft ontwikkelt, of de ogen doen wat ze moeten doen en waar er bijgespijkerd moet worden op leergebied, zodat je zeker weet dat je niet je energie in één ding stopt, terwijl het probleem ergens anders ligt.

Bij Lezen en spelling maak ik gebruik van een psychomotorische aanpak. Dat betekent dat ik altijd werk aan het zelfvertrouwen, kijk hoe het lichaam zich heeft ontwikkeld, of de ogen doen, wat ze moeten doen en op welk niveau er gewerkt moet worden aan spelling. Middels een uitgebreid psychomotorisch/didactisch onderzoek wordt hier naar gekeken.
Wat mag je van mij verwachten:
Als je je kind aanmeldt voor lees- en/of spellingbegeleiding, zal ik altijd starten met een breed onderzoek. Dit onderzoek duurt ongeveer 3,5 uur en kan wanneer dat wenselijk is in 2 of 3 x worden afgenomen. Het onderzoek geeft informatie over de stevigheid van de basis (het fundament) om tot leren te komen, de kwaliteit van samenwerken van de ogen, de manier van leren, de ernst van de lees- en spellingproblemen en handvatten voor een goede begeleiding. Samen bepalen we vervolgens welke stappen we moeten nemen om voor je kind de beste begeleiding te realiseren.
Van het onderzoek maak ik een verslag. Dit verslag wordt in mijn praktijk besproken, waarna er een begeleidingstraject gestart kan worden.
De begeleiding is als volgt georganiseerd: 1x in de week kom je met je kind naar de praktijk. De begeleiding starten we, indien nodig, met bewegingsactiviteiten om de basis (het fundament) en het welbevinden te verbeteren. Vervolgens gaan we aan de slag met lezen-en/of spelling. Na afloop van de begeleiding, die altijd een uur duurt, worden de oefeningen voor thuis met jou en je kind besproken. Voor een effectieve behandeling is intensieve samenwerking met jullie als ouders van groot belang.
Wil je ook dat je kind ontspannen, met plezier en zelfvertrouwen tot leren komt? Meld je aan voor een vrijblijvend en gratis adviesgesprek.
Lezen&spelling4kids. Dit levert het jullie op:
- Intensieve begeleiding gericht op het verbeteren van lezen en spelling.
- Je kind zit weer lekker in zijn/haar vel omdat hij/zij geleerd heeft hoe het zich kan ontspannen.
- Doordat jouw kind zich beter kan ontspannen zal hij/zij minder stress ervaren en zo open staan voor leren.
- Doordat door een breed onderzoek duidelijk in kaart gebracht is wat de oorzaak van een lees – en of spelling achterstand is, kan er gericht een behandelplan worden opgesteld.
- Door het aanbieden van specifieke motorische activiteiten worden de juiste verbindingen gemaakt in de hersengebieden die nodig zijn voor het lezen, schrijven en spellen.
- Door gebruik te maken van het unieke klankbord van Tom Braams leert je kind de verschillende klanken goed te onderscheiden.
- Het didactisch onderzoek kan aanwijzingen opleveren voor dyslexie. Ik kan jullie dan adviseren m.b.t een uitgebreid dyslexieonderzoek en de meest recente criteria voor toelating van vergoede diagnostiek.
- Verbetering van lees en spellingvaardigheden.
Alles op een rijtje
Investering: €797,-
Betaling in 3 termijnen is mogelijk. Hiervoor krijg je:
- Intake gesprek
- Kindgesprek
- Psychomotorische screening (eerste sessie)
- beelddenkonderzoek
- Didactisch onderzoek lezen en spelling aan het begin en eind van het traject (tweede en eventueel derde sessie)
- Verslag
- Minimaal 12 sessies
- Twee overleg momenten met school
- Gebruik van het online programma Taalblobs bij huiswerk
- Tussentijdse contactmomenten wanneer nodig (telefonisch, mail en whatsapp)
- Eind evaluatie
- Begeleiding vindt in overleg plaats op maandag, dinsdag of woensdag
- Uiteraard zijn op dit product de algemene voorwaarden van toepassing