Baas over leerproblemen door beweging en spel
Een veilige basis, bewegen en plezier Ja, ik wil een vrijblijvend en gratis adviesgesprekHerken je dit?
‘Je kind loopt vast op school doordat jouw kind op een andere manier lijkt te leren dan op school wordt aangeboden.’
Daar sta je dan voor de deur van de klas van jouw kind. Je doet opgewekt en duwt je kind zachtjes de klas binnen. Je kind sputtert wat tegen en probeert het afscheid zo lang mogelijk uit te stellen.
Jouw strijd begon vanmorgen al om 7.00. Je kind wilde niet zijn bed uitkomen, klaagde over buikpijn en treuzelde net zolang met aankleden totdat jij je geduld verloor. Zo gaat het nou elke ochtend.
Je kind was een vrolijke leergierige kleuter, dol op puzzelen, lego, bouwen en verbaal best sterk totdat hij in groep 3 kwam. De eerste weken vond hij het nog wel leuk en spannend, maar naar verloop van tijd merkte je dat hij met steeds meer tegenzin naar school ging. Het automatiseren van de letters wilde maar niet lukken, cijfers draaide hij om, + en – sommen werden stelselmatig door elkaar gehaald, met als gevolg lees-en rekenproblemen.
Nu zit je kind in groep 5 en heeft hij elke dag buikpijn. Hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel en dit heeft zijn weerslag op jullie als gezin. Als ouder wil je dat het goed gaat met je kind. Dat je kind geen buikpijn of slapeloze nachten heeft omdat hij moet lezen, rekenen of spellen. Thuis oefenen jullie veel, maar zonder het gewenste resultaat. De stress slaat toe, uitval en een verkeerd schooladvies liggen op de loer. Je voelt de druk vanuit school om jouw kind te laten onderzoeken op ADHD en/of Dyslexie. Jij weet zeker dat dit het niet is en dat er meer in je kind zit dan dat er nu uitkomt.
Als je je kind zo langere tijd meemaakt zorgt dat voor bezorgdheid, angst voor de toekomst en een gevoel van onmacht bij je zelf. Je wilt dat je kind zo goed mogelijk geholpen wordt, zonder al te veel verschillende begeleidingsvormen.
Met ons programma “Baas over je leerproblemen” wordt leren weer leuk. Een totaalaanpak waarbij we als psychomotorische kindercoach kijken naar de sociaal-emotionele- , fysieke- en cognitieve ontwikkeling.

Wat zou het voor jou betekenen als:
De harmonie en rust weer terugkeert in jullie huis?
Je kind weer lekker in zijn vel zit?. Het komt ontspannen, met plezier en zelfvertrouwen tot leren. Dat brengt jou vrijheid: je kunt wat meer loslaten en hoeft niet meer overal bovenop te zitten.
Je kind weet nu welke manier van leren bij hem past en gaat lekker lezen, spellen en rekenen.
En natuurlijk spelen – want het blijft een kind.
Wil je ook dat je kind ontspannen, met plezier en zelfvertrouwen tot leren komt? Meld je aan voor een vrijblijvend en gratis adviesgesprek.
Wat mag je van ons verwachten?
- Professionele begeleiding met oog voor jouw kind.
- Plezier, veel beweging en spel.
- Interesse, tijd en 100% inzet.
Wil je meer weten over onze aanpak? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je er graag meer over.
Baas worden over je leerproblemen. Dit levert het jullie op…… :
- Je kind zit weer lekker in zijn/haar vel omdat hij/zij geleerd heeft hoe het zich kan ontspannen.
- Doordat jouw kind zich beter kan ontspannen zal hij/zij minder stress ervaren en zo open staan voor leren
- Je kind kan nu stappen maken met rekenen, lezen en spellen
- Je kind ontdekt dat hij/zij al heel veel kan en weet. Dit zal het zelfvertrouwen vergroten.
- Je kind weet op welke manier het leren voor hem/haar makkelijker wordt.
*Het resultaat wat wij kunnen garanderen kan alleen geboekt worden bij actieve deelname van jullie als ouders.
Ervaringen van ouders
Vandaag was de laatste dag van de visuele training voor mijn dochter Ella, gegeven door Jiska. Het waren een aantal sessies waarin gewerkt werd met verschillende lesmaterialen op een speelse manier. Mijn dochter volgde deze training om de samenwerking van haar ogen te stimuleren en om de samenwerking tussen beide hersenhelften soepeler te laten verlopen. Daarnaast had ze in groep 3 moeite met rekenen. De visuele training werd daarom gecombineerd met extra ondersteuning op het gebied van automatiseren. Het visualiseren, bewegen en ervaren maakt een rekensom gemakkelijker te begrijpen. Door verschillende oog- en lichaam-bewegingen worden haar hersenen geprikkeld en haar ruimtelijke inzicht verbeterd, met als gevolg verbetering van rekenvaardigheden. Ella verheugde zich elke keer weer om op de trampoline te spelen, met ballen te gooien of soort van pittenzakjes van de launcherplank te werpen en vangen. Er zijn genoeg oefeningen ook voor thuis. Met tussentijdse metingen werd de voortgang gemeten. In de loop van haar training heb ik een groot verschil en zeker een enorme verbetering gezien mbt haar oogfuncties. De visie van haar ogen is uitstekend maar het gaat om de samenwerking van beide ogen. Hiervoor moeten de hersenen goed samenwerken om tot een juiste ruimtelijke waarneming te komen. Na een aantal sessies zag ik Ella weer met veel plezier naar school gaan. En daar ging het allemaal om! Bedankt Jiska voor de goede zorg voor Ella.
“Een aanrader! Siebe vond het superleuk en mede door de kundige aanpak van Jiska en de uitkomsten van deze workshop konden we daarna daarna snel een psychomotorisch traject opstarten om het onderpresteren op rekenen aan te pakken. Bijzonder wat Jiska door haar kennis als beelddenkspecialist en psychomotorisch kindercoach allemaal naar boven weet te halen zodat we nu precies weten waar we op moeten sturen en hoe we Siebe optimaal kunnen ondersteunen op school